vineri, 3 aprilie 2020

Căutătorii adeverinței pierdute

- Coborâți geamul așa, de-o palmă... de patru degete...
- Dacă-i de-o palmă, atunci de cinci degete.
- Înțeleg. Glumeț, nu? De-ajuns, nu-l coborâți mai mult! Așa! Adeverința de la serviciu sau declarația pe propria răspundere, vă rog!
- Ce adeverință, domnule polițist? Ce declarație? Habar n-am despre ce vorbiți!
- Pe ce lume trăiți, domnule? Nu vă uitați la televizor, nu ascultați la radio? 
- Sincer, nu prea am timp! Iar în mașină ascult numai muzică de film. John Williams mostly. De fapt nu eu o aleg, dar ăsta-i alt subiect...
- Distanțarea socială... Restrângerea deplasărilor... Spălatul pe mâini... Măsurile luate de când cu covidu... 
- Am fost mai mult plecat! Mi-or fi scăpat! Dar pe mâini să știți că mă spăl destul de des. 
- Plecat?
- Da! Eu sunt Indiana Jones! Știți, Egipt, Peru, Brazilia, Mexic, mai peste tot.
- Înțeleg. Și-acum de unde veniți? Pe la ce vamă ați intrat în țară?
- N-am intrat pe la nici o vamă.
- Aha, fraudulos. Actele la control, vă rog. Lipiți actul de identitate de geam!
- Atunci trebuie să cobor. Am în portbagaj niște adeziv bun.
- Înțeleg. Faceți glume cu mine. Sunteți din ăia care ne cred grei de cap. Țineți-l așa, cu mâna, lipit de geam. Glumeț, da? Nu, nu așa, invers, cu fața spre mine. Opa... Ziceați că vă numiți Indiana Jones. Pe act scrie Henry Walton.
- Indiana Jones e un pseudonim...
- Aha, așa, ca Ana Blandiana. Înțeleg. Mai citim și noi...
- Da, mi se spune Indiana Jones, dar de fapt numele meu e Henry Walton. Doctor Henry Walton.
- Să trăiți! Păi de ce n-ați spus așa de la bun început, domn' doctor. Veniți de la spital? Obosit, înțeleg...
- Nu, nu sunt genul acela de doctor...
- Adică sunteți dintre ăia care au fugit... Care dezertează tocmai acum, când ia amploare panepidemia.
- Ați vrut să spuneți pandemia. Acum înțeleg eu! De-aia purtați mănuși și masca aia pe figură. Am crezut că fac parte din noua uniformă.
- Glumeț, da? Înțeleg.
- Dar de ce tot spuneți "înțeleg"?
- Nu cu dumneavoastră vorbesc. Mie-mi spun. Dumneavoastră vă spun altceva: douăzeci de mii amendă. Înțelegeți?
- Nu prea.
- Și nu vă puteți prevala de necunoașterea legii. Nemo censetur ignorare legem.
- Înțeleg.
- Dar de ce tot spuneți "înțeleg"? 
- Îmi cer scuze, așa e scenariul. Nimic personal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu